homecoming

igår var det fredag och min första american fotballgame ! jag åkte med tjejer från soccerlaget, jag tycker om dom så mycket ! :) jag är så glad att jag har hittat folk som jag riktigt trivs med. Så jag åkte med dom och min skola, Hendrickson high school, förlorade med 39-7, come on ! iaf så hade vi så roligt iaf, bandet spelade, hahah ni vet som i american pie, band camp, när dom marsherar och grejer ? precis så ! jag skrattade så mycket. Det gör dom iaf efter att halva matchen är spelad, och så gör dom någon helt störd grej... det är en snubbe som ställer sig på en hög pelare typ, och så skriker han någonting, jag är inte riktigt säker på hur det här fungerar, och publiken skriver whaat ? och sen gör han något dansmove och sen gör man någon dans och sen det dansmovet som snubben just gjorde.. hänger ni med ? det var väldigt roligt iaf, jag låg på bänken och skrattade, jag ska försöka filma det nästa fredag så att ni kan se vad jag menar ! :)

Vad gjorde jag idag.. ÅÅÅH ELLLA RINGDE !!!!! och väckte mig men det gjorde ingenting för det var huuur grymt som helst att få prata med henne. Snart igen :)
Sen åkte jag med Alicia och handlade skolmaterial, åt och kom hem. 5 minuter efter att vi kom hem ringer det på dörren och det är tjejerna från soccer, (jag vet inte riktigt vad jag ska kalla dom, så tjejerna från soccer.. ) så jag åkte snabbt iväg igen och dom förklarade allt om vad homecoming är, så jag ska försöka förmedla kunskapen till er: Alla high schools har en homecoming vilket är en stor hemmamatch för skolan, american fotball såklart. Vi har våran nästa fredag. Man peppar hela veckan för matchen, vi har till exempel utklädningsdagar hela veckan:

-måndag: mix-and-match day
-tisdag: nerd day
-onsdag: superhero day
-torsdag: twin day
-fredag: spirit day

twin day är när man ser likadan ut som någon annan i skolan, spirit day är när man har skolans färger på sig och folk gör t-shirts och sånt, våran färg är navy blue och silver/vit :) Sen på fredag så har vi ett stooort pep rally för matchen och alla har på sig något som dom kallar mums, vilket är typ som en stor... jag hittar inte ordet, kolla bilden:


 


den har jag gjort, :):):) är den inte balllll... (go hawks är för att min skola kallar alla hawks, det är typ en maskot, så alla hendrickson-are är hawks.. )man kan sätta den var man vill men vi tänker sätta våra på benet. vi är inte riktigt klara än, det är iaf vad vi har gjort idag. Och tröjor ! vi kommer vara så balla på fredag va ! Imån ska vi fixa baksidan på våra tröjor och shoppa för utklädningsdagarna, vi har redan fixat twin day ! Jag, Samantha och Reghen ska vara cowboys så vi har köpt varsin rutig shorta och en scarf att ha i halsen och sen ska jag låna ett par boots av henne, det kommer bli sååå roligt !
Sen på lördagen efter fotballgamet så har man en homecoming dance, vilket säkert kommer bli kul ! man väljer en prins och en prinsessa, typ som i mean girls ni vet ? eller i OC ? ballt är det iaf... på torsdag ska vi få veta vilka som har blivit nominerade.. hiih.

Nu ska jag sova iaf, imån ska vi upp för att gå i kyrkan. Jag gillar kyrkan, alla ungdomar där är supertrevliga och jag missade förra söndagen så :) NIGHT Y'ALLL

Till Mats: Va kul att ni kan skratta åt mitt språk, haha det är faktiskt svårt att tillfredställa alla åldrar ! Hoppas du och sara får det toppen i florida, och lycka till i tävlingen ! hälsa alla, stor kram !

Kommentarer
Postat av: Johanna the lövely one now you know who i'm talking about

Alltså märker vekrligen hur mycket du saknar mig, du verkar ha det hemskt ju.

DAAAAAMN jag är sååå avundsjuk. Och jag har vart i norge hela helgen så det var najs ändå, första dan klättra vi värsta långa grejen som tog hela dagen, typ 9 replängder! Sen idag ledklättra jag för första gången utomhus, det är såhär när man klättrar och klipper i på vägen, alltså inte topprep, och det var dödenläskigt. Jag har aldrig varit gladare att vara på fast mark när jag kom ner! Wellwell, nu ska jag avsluta min bok som jag skriver till dig. LOOOOOOVE

2009-09-13 @ 22:35:08
Postat av: Lars Bern

Schyrre. Låter som att du är mitt i Bevvan 90210. Du får kalla dem Soccer Chics eller Soccer Girls så fattar vi vilka du menar.

Kram /Lars

2009-09-13 @ 23:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0