new moon, toiletpapering, thanksgiving och black friday

nu har jag lov, åh så skönt det kan vara! igår tisdag åkte jag hem efter skolan, sen kom emmaleigh och hämtade mig och så åkte vi och mötte upp megan, courtney, reaghen, julie, nicole och sarah vid bion. Vi såg new moon och den var väl helt okej, en jacob utan tröja räddade den totalt trots hans babyface, resten av filmen var bara klagande mellan töntbella och blekedward.
efter filmen bestämde vi oss för att åka och äta på whataburger, ännu en hamburgerrestaurant, suprise suprise! vi kom hem till nicoles hus vid 2 och bestämde oss för att göra något som dom kallar "toiletpapering". Toiletpapering går ut på att man köper typ 50 toalettrullar och bestämmer sig för ett offer. Sen åker man till huset och dekorerar hela trädgården med toalettpapper. Det sista man gör är att skriva en lapp med namnet på den man kände i huset och sätta på dörren. Poängen med det är att när familjen nästa morgon vaknar så vet dom vem det är som måste städa upp efter sina kompisar. Ahdå, lite lame kan man tycka men vi hade riktigt roligt och det är liksom ett litet krig dom har här. Omar, snubben som vi "toalettpapprade", kommer ju helt klart att hämnas på oss!




me and sami :)

sen åkte vi iaf hem till nicole och sov till 12, courtney skjutsade (god, svårt att stava efter 3 månader som amerikan!!) hem mig och jag sov lite mer. Efter det åkte jag och alicia till walmart för att handla inför thankgiving dinner imån och jag bestämde mig för att strunta i blodpuddingen (haha) och köra på pannkakstårta istället, MMMM! gott så att säga! OOOCHHHH vi stannade på ikea för att köpa dukar också och gissa vad jag hittade........

 
JULMUSTTTTTTT! åh a little taste of swedish christmas liksom! jag känner verkligen att julen är nära nu! jag frågade alicia när man börjar skaffa julgranar här och det gör man tydligen direkt efter thanksgiving, så i helgen ska vi ut och jaga julgran! ÅÅÅÅÅÅH!! asså jul och sommarväder är verkligen en superkombination. Fast jag saknar ju snön såklart, och varma jackor, men shorts och t-shirt funkar bra det med! jag fixar julstämningen med nygårdas julmust istället. Alicia tyckte det smakade blää så jag får den helt för mig själv, man tackar!

så imån är det thanksgiving och på fredag, har jag berättat om fredagen redan? om jag har det kan ni som har läst det sluta läsa då. Iaf, fredagen efter thanksgiving kallas black friday och är en shoppingdag! JAG VET, helt perfa för mig, kungen av amerikansk shopping liksom, eeeeeheh. Iaf så är black friday helt crazy för att alla affärer har rekordlåga reor och öppnar tidigt tidigt på morgonen, dom flesta runt 4 sådär. Så alice, dans mamma, ska passa skyler och alex och jag, alicia och dan ska ut och shoppa! åååh, jag är sååå excited. Som om inte amerika är billigt nog liksom, superreor på det? det gillar vi! men ja tydligen blir alla helt crazy för allt tar ju slut rätt fort så jag har hört massa retaderade historier om hur folk knuffas, puttas och armbågas för att komma åt det dom vill ha, men jag kan jag med ska ni se! jag ska satsa på att hitta.. kläder och skor, hihi, och julklappar, ah just det för snart är det jul!! 

hjärtliga julhälsningar från caroline!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0