varför jag och sverige är konstiga

Okej, denna söndagen har jag bestämt (haha, jag höll nästan på att stava bästämt!!) att jag ska lista alla grejer som Alicia och Dan mobbar mig och Sverige för...

1. Alla heter Karl eller Kalle i Sverige: Har ni tänkt på det? Det är ganska sjukt när man kommer hit hur allt döps om till Karl eller Kalle när det översätts till svenska..
- Charlie and the chocolate factory: Kalle och chokladfabriken
- Donald Duck: Kalle Anka
- Charlie Brown and snoopy: Carl och snobben
- Calvin and Hobbes: Kalle och Hobbe 

Listan fortsätter men jag kommer inte ihåg mer nu, men läskigt ellerhur? Iaf så säger dom karlää eller carl varje gång vi pratar om någon, "Isn't he called karlääää though?" gooooooosh 

2. Klockor, klockor, klockor: Är det bara jag som har blivit galen i klockor? Jag ser dom överallt och dom bara skriker om att bli köpta och få sitta på min handled... eeeh, jo men det är sant! Iaf så tycker Dan och Alicia att jag är dum i huvudet, men jag fick allt en gul som jag hade önskat mig i julklapp av dom! :) 

3. Kyckling: MMMMMMMM, kyckling är min favorit. Jag äter det hela tiden, och det får man ju såklart skit för. Haha, idag åkte vi och åt på ett ställe som var känt för sina steaks men jag, jag ville ha kyckling, *kollar på mig som jag är dum i huvudet*, men jag bara skrattar. Är jag nöjd så är jag nöjd så att säga ;) 

4. Mina uttal: Ja, men det händer faktiskt efter 5 månader att man inte kan hela den amerikanska ordboken, ännu mindre hur man uttalar allt. Jag skulle säga hoddie och så kom det ut som om jag ska hooootie typ vilket IIINTE riktigt är samma sak. oj så dom skrattade. Och ni vet hur man uttalar J i USA? typ som dj? typ (d)jacket ah ni fattar eller? Ah., ibland när det går lite för fort så glömmer man det där lilla d-ljudet. Då skrattar dom med.. och så var det något med zebra också.. så nu har dom gjort en liten saga om alla ord jag inte kan säga. Jag kommer inte ihåg den men dom har väldigt roligt åt den, *jag ger dom mördarblicken men kan inte hålla mig för skratt :)*

5. Att jag snarkar: Vilket jag IIIIINTTTEEE gör! Jag ska nog bevisa det, dom räknade och sa att jag snarkade 3 gånger under 7 timmar när jag somnade i soffan när jag var sjuk. Mindre än 1 snarkning, vilket förmodligen bara var en snosing, varannan timme räknas väl ändå inte som att snarka? Neej just det, tell them! 

6. Bubble Struggle: HAHAHHA, okej dåååå, men alicia har också börjat spela och hon är dååååålig så det är okej.
    
7. Pizza med bestick: Men vem vill kladda ner sina händer, speciellt när det inte finns någon kant? Nej tack, tacka vet jag kniv och gaffel :)

8. Blodpudding: cooomeee ooon!!... okej det är ju ganska äckligt när man berättar om det och inte min favoriträtt direkt, men jag tänker tvinga dom att äta det om dom kommer till sverige, efter allt dom har tvingat mig att testa så är det ju bara rätt, (peanutbutter, iiiiiiuuuuschhh)

9. Ketchup: mmmmmmm, jag använder det till allt. Konstigt säger dom, gott säger jag!  

Okej, top nine! Men jag mobbar dom för mycket mer än så, så det är hhhhhheeeeeeeelltt okej :)
BIIIILLLDDDSPEEEELLLL


haha, helt random att den gula inte är 12.39


armbandet jag fick av alicias föräldrar, ser ni texassymbolen? superfint tycker jag!


mm, godis som jag fick av alicia. Julmusten är redan slut, ååååh :(


Jag fick paket från världens bästa camilla med massa svenska gottigheter och en veckorevyn, VEM ÄR PARADISE-JACKIE??????


Jag försökte ta en bild på ett hus med juldekorationer för att visa er hur fullt ut dom går här, men det gick inte så bra. Men ni kan ju tänka er hur det ser ut :)


cool caroline i lockigt hår, nya platttången är super! :)

tack och hej, nu går jag och lägger mig.
det rimmade ju till och med, PÅ RIKTIGT LUCYYYY ;)
puss


Kommentarer
Postat av: Christian M

Dina vänner verkar mobba dig lika mycket som vi brukar göra, ett gott tecken på att dem känner dig väl Caroline :D Hoppas du har det bra, vi saknar dig! <3

2009-12-28 @ 13:41:51
Postat av: Lolloo

Haha, nummer 1 var bäst :D

Fina klockor och armbandet var super =)

2009-12-28 @ 18:44:19
URL: http://serpentino.blogg.se/
Postat av: victoria

kalle hälsar att DU är helt jävla freaking normal !



så det så.

2009-12-29 @ 14:09:33
URL: http://ohmondeyeux.blogg.se/
Postat av: Sonya som saknar Caroline hur mycket som helst!

Ååååh vad fina lockar du kan göra! Super snyggt! Du måste lära mig hur man gör sånt med plattången för jag kan inte :/ hihi

Puss älskade du

2009-12-29 @ 19:03:04
Postat av: Lucy mörgan!

Hahahah MITT RIMMADE OCKSÅ FOR GODNESS SAKE (STAVNING?!) Hahah men jag instämmer på alltfaktist och ditt hår krulligt är väldigt amerikansk. I like it ! :D

2009-12-30 @ 19:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0