ja må hon leva med morgonton!

varning för lång förklaring om tisdagens händelser :)
dagen började med att jag gick upp och kunde verkligen inte komma på vad jag skulle ha på mig, ah jag vet, jag har mina problem. Men stod säkert där i 30 minuter och funderade, invirad i mitt stora, rosa täcke. Kallt var det i morse också! Ingen lust alls att byta om.
Sen fick jag lite brådis till skolbussen men eftersom man är ganska så bra så hann man med den också. Jamie har blivit övertalad till att skjutsa mig till skolan nu så jag ska slippa ta skolbussen, hon åker ändå typ förbi mitt hus :) ska bli skönt, jag hatar att åka skolbuss, bara massa weirdos. Fast jag har ju mary-ann... men nej, bil tilltalar mer.
Annyyyway, första lektionen var spanska och eftersom Mayra fyllde år och för att jag i sovande tillstånd förra veckan tydligen hade lovat klassen att sjunga "den svenska födelsedagssången" så fick jag ju gå upp där, inför 30 galna amerikaner och sjunga med min ljuvliga morgonstämma. Ah men ni vet ju själva hur bra det låter på födelsedagsmorgonarna, inte så bra helt enkelt. Iaf, glad över att det var över började jag gå tillbaka till min plats men nejnej, "sjung en gång till caroline, we wanna learn!" gosh.. en gång till, sen fick jag skriva på tavlan och tredje gången sjungde alla med. Jag ska ta med kameran nästa gång så ska ni få höra, dom var så duktiga, mina små amerikavänner :) iaf antar jag att det var ganska kul, man får väl bjuda på sig själv lite :) fick tillbaka mitt spanskaprov också, 96/100.. AHADÅÅÅ!

på fysiken lite senare började jag, reaghen och daniel diskutera dödsstraff. HAHAHA, goooooooosh. Dom var totally för och jag var totalllyy emot, men det var kul att diskutera. Jag sa att jag inte tyckte det var rätt att döda 10 människor om 9 var skyldiga och en var oskyldig. För det händer ju faktiskt, att oskyldiga bli dömda och dödade, och så frågade jag om dom tyckte att det var rätt, dom bara ööh ah? vi tänker inte betala taxes för att ha fångar i fängelse osv... haha sen när mina argument blev lite för bra för daniel så började han snacka om att USA var det bästa, starkaste och rikaste landet och att allt dom gjorde var rätt och blablablaa, då ville jag nästan skratta. Fast det gjorde jag ju inte :) lite smålog bara för det var allt lite kul.. vi höll iaf på hela lektionen, och medans vi gick till cafeterian, och därimellan drog vi ju på oss en antal till människor i konversationen, alla PRO DÖDSSTRAFF. Är jag i texas eller vad? Sen kom vi in i cafeterian, vi köpte mat och satte oss vid bordet där jag fick alla, ALLLA, emot mig. hahahhaa, gosh.. men det var roligt ändå. Jag är fortfarande emot dödsstraff, och jag tycker att jag vann diskussionen stort. Tack pappa för alla diskussionslektioner så att säga ;)

På fotbollen tvingades vi springa 3.5 miles, vilket vi gjorde igår också. KUUL, vi ska springa varje dag nu, ännu mera KUUUUUUUUL. Menmen.... efter skolan var det träning i två timmar till. Det gick riktigt bra idag faktiskt, förutom att jag stukade foten lite lätt när jag råkade trampa i ett skitstort hål i gräset, haha ssmartoo. Det är lite ömt nu men det ska nog vara bra imån :)

Nu har jag precis gjort upp ett pluggschema för hur jag ska kunna få in allt i hjärnan för midtermstesten som vi har torsdag och fredag. Jag vet ju att jag inte kommer följa det men det känns ändå bra att ha det lite organiserat :]

Nu blev det ett superlångt inlägg och jag vet ju själv hur kul dom är att läsa om man inte bryr sig alls, speciellt utan bilder så jag ska lindra eran smärta med en sjukt snygg bild


coola juniors stavar Hendrickson Hawks! och gör the hawk sign B-)


Kommentarer
Postat av: sandra!

de e sjukt kul att läsa din blogg å se hur du har det ska du veta carrrro!

2009-12-16 @ 23:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0