jag är en junior

måndag och skolan igen. Idag var den första riktigt riktigt bra skoldagen jag har haft. Jag har kommit in i engelskan mycket mer nu också.

- Dagen startade med spanska. Min lärare är hur rolig som helst, men från och med idag ska vi bara prata spanska i klassen så jag liksom fattade inte alla skämt, för att dom var på spanska ! Men det är lungt, jag har 90 % av klassen med mig i positionen med hakorna nere, whaaaaat ? de resterande 10 procenten är mexicaner och kan redan spanska, så varför går ni i en spanska klass dööööh ?
- Andra lektionen var matte och min lärare har uppenbarligen uppfattat att jag tycker klassen är såå enkel och hon frågade om jag ville byta till en svårare. Men jag sa att jag trivdes ganska bra och att jag tyckte det var skönt att repetera. Jag vill ju inte spendera hela mitt utbytesår med att plugga, noooope, det gör jag tillräkligt i dom andra ämnena. Nämnde jag att det går världens hetaste kille i klassen också ? dreeeggggeeel !
- U.S. history: ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ. Snark.
- Fysik, jag älskar min fysiklärare, han är så rolig och det är sådana lärare som inspirerar mig till att själv bli lärare. Vi gjorde en labb och imån har vi ett safetytest, piece of cake ;) Jag träffade en supertrevlig viatnamesisk (hahah stavning, uttal, whaat?) tjej också som var jättesnäll och lät mig lägga mina grejer i sitt skåp. Just det, jag har inte fått mitt skåp än, min skola är cp. Sen åt jag lunch med henne och hennes vänner och jag fick reda på att vi har en egen pizza hut i min cafeteria. Fattar ni hur stor cafeterian är då ? jesus, men det var trevligt iaf. Åh, på tal om jesus ! igår gick vi i kyrkan som vanligt och efteråt var jag med youth group igen. Jag gillar dom såååå mycket. Alla är verkligen supertrevliga, jag tror jag kommer trivas där :)
- Efter lunch var dte dans och vi hade över helgen fått ett projekt att göra, typ som en presentation av oss själva. Det gick superbra, jag var lite nervös för det var liksom första gången jag skulle prata inför en hel klass, på engelska ! men det gick så bra så och alla var jättetrevliga och ville veta massa om sverige efteråt. Så det var bra :)
- Soccer, vi fick våra lockers, baaaaaallllt. Imån är min första practice !
- Engelska, vi var tvugna att skriva en uppsats om boken som jag skulle ha läst under sommaren men eftersom jag skrev upp mig på klassen dagen innan vi började skolan så fick jag välja vilken bok jag ville. Jag fick verkligen hjärnstopp och kunde inte komma på en enda bok som jag hade läst som var liksom ett bra val, så det slutade med att jag skrev om en bok som jag inte hade läst men hört många prata om. Hahha, herregud... braindamage.
Det var min dag, keep it up !

Kommentarer
Postat av: vickie

dom suger inte :p bara det att... ja dom gillar inte att göra aktiviteter.. haha ja men ellerhur!



åh vet inte.. jag kan inte sport... jag kan dans. inte sport. så vettefan.. vi har en multiculturalshow tho på våren så man kan ställa upp med egna bidrag och då får jag väl hitta några att göra en dans med.. höhö



din dag verkar ha gått bra :D är så avis på att du får dansa.

2009-09-01 @ 04:54:35
URL: http://vickie.blogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0