första veckan

Jag har spenderat snart en vecka i möjligheternas land och inte skrivit något i bloggen än, dåligt. Så nu har jag ju hur mycket som helst att berätta. New York var helt grymt-bra-awesome-bäst. Planet dit gick toppen, jag satt brevid Lucy och vi lanade caveman på våra små tv-skärmar, coola com vi är ! Jag hade två riktigt stora väskor med mig så när vi skulle ta oss till hotellet från flygplatsen var jag typ asklumpig och alla bara typ ööh? Tennisracket som var fastspännt med presentsnöre gjorde det hela inte direkt smidigare. När vi kom fram til lhotellet fick vi lära känna dom andra, vi åt och badade i poolen och så :) 
Nästa dag gick vi upp och åt frukost som bestog av muffins, juice, flingor och mjölk. That's it. Inte världens bästa men inget kunde liksom sabba dagen :) Sen åkte vi iväg med en buss och gjorde sightseeing i NY, coooolt. Vi fick se typ Central Park, Times Square, Broadway. Sen släppte dom ivväg oss själva i staden för att shoppa så jag och min crew, Lucy, victoria och joanna drog iväg till Times Square. Det blev inte så mycket shopping för vi gick vilse ganska mycket, haha, men vi gjorde manikyr och vi mötte massa spännande människor :) 
På torsdag var det samma frukost, och sen sightseeing igen. Den var inte lika kul som första dagen men vi fick se ground zero och brooklyn bridge typ :) Sen släpptes vi loss själva i Chinatown och det var lätt det roligaste på hela NY-resan! Vi hade utökat våran crew med 4 till, Christopher, Martin, Måns och David, och vi köpte alla varsin I love NY-tröja som vi gick runt i. Sjukt kul ! Sen shoppade vi på affärer som American Eagle och Forever 21. Ballllt. På kvällen signerade alla allas tröjor som fina minnet, och sen satt vi uppe typ hela natten :) Mitt plan gick 6 på morgonen så jag var tvungen att vara i lobbyn redan klockan 3 så när jag väl kom fram till familjen var jag dödentrött. 
Resan dit gick bra förutom att planet var en timma försenat och väskorna inte var smidigare för att jag skulle någon annanstans. Jag blev mött på flygplatsen av familjen, pappa Dan, mamma Alicia, syster Skyler 9 år, och bror Alex 4 år. Familjen var jättetrevlig och vi åkte direkt och åt lunch. Jag har redan tröttnat på alla amerikansk fet mat men det finns faktiskt nyttiga val så jag försöker ta dom. Socker och fett är blääää. 
Igår åkte vi till en "glassfestival"  i Austin som var typ tävlingar och band som spelade och så, ballt faktiskt. Sen åkte jag och Alicia och shoppade. Pflugerville, förorten till Austin där jag bor, har ett riktigt riktigt stort shoppingmall ! i love it ! :D På kvällen hade vi movienight, massa mys :) 
Idag har vi gått i kyrkan och haha, det var faktiskt riktigt ballt. Min familj går i en "temporary church" så det är mycket typ sång och musik, inte så mycket pray och sånt. Det var massa ungomar där så idag var faktiskt första dagen jag hade kontakt med några i min egen ålder härifrån. Dom var alla jättetrevliga och jag fick till och med en typ bön eller vad man ska säga från hela kyrkan, how cool is that ? 
Min engelska går bra, det blir lättare varje dag men jag är fortfarande lite ovan. Skolan börjar nästa vecka så jag hoppas att jag har kommit in i det mer tills dess. 

Så, nu har jag uppdaterat bra, right? 
Hoppas alla jag saknar mår toppen, take care ! 

Dag 1, COOL AND THE GANG... ooohyeah 

Dag 2, Me and my homies 

Vid någon känd fontän... typ? 

Times Square

Dag 3, Frihetsgudinnan 

Brooklyn Bridge

Turister i Chinatown 

The crew redo för kvällen :) 




Kommentarer
Postat av: Rebecca P från knut-lund!

IIH DUUUDE! Det låter verkligen sjukt kul :) Dom som var med i NY, ska dom till samma ställe som du? Jag hoppas att du uppdaterar din blogg flitigt, jag ska läsa hela tiiden! :D

PUSSPUSSPUSS g33z0r. <3

2009-08-16 @ 22:16:44
Postat av: Bengt Bern

Hej min dotter, trodde hela tiden din bloggadress var hejbern.blog.se och den var nere för service hela tiden när jag försökte gå in men sen sa Johanna att det var två "g" i blogg så nu kom jag in (bra att man är ingenjör.......). Vi saknar dig Caroline men vet att du har kul. Verkar vara en bra kyrka min var mera predikan i ZZZZZZZZZZ....... Hoppas skolan blir bra om en vecka. Kram pappa :) <3

2009-08-16 @ 23:01:28
Postat av: Lollo

Hej min Solstråle!

Det låter verkligen som om du har det toppen, gör mig verkligen så glad! Haha, fräck kyrka måste jag medge. Familjen låter myys och jag hoppas de tar han om dig =).

Älskar och saknar dig! <3

2009-08-16 @ 23:29:02
URL: http://serpentino.blogg.se/
Postat av: NADJA

caroline det låter asfett! :D är fortfarande lite ledsen för att jag inte hann säga hejdå på riktigt, men ella visa mig din blogg så känns det lite okej ändå, jag kommer att följa den slaviskt! hoppas det blir skitgrymt i skolan och så.och förlåt att jag inte hann ge dig alla fina bilder på dig och ella från orust, men om du vill kan jag maila några till dig eller nåt? :) saknar dig!puss<3

2009-08-17 @ 01:28:49
Postat av: vickie

även fast jag hade koll på mer än hälften så var det roligt att läsa :D keep it up gurl

2009-08-17 @ 03:52:24
URL: http://vickie.blogg.se/usa
Postat av: anna panna woxline

carroline bern

jag älskar att du äntligen skriver , MEN

vadåd fett och socker är blä :(

kommer inte vi kunna tjocka oss när ud kommer hem då :( SAD DAY:

haha det får aldrig hända !men jag vet vad du menar, en sak att äta socker och fett när det är GOTT. inte som i usa ush

ni verkar ha det sjukt kul iaf !

älskar att se att både du och lucy ser s lyckliga ut ! skönt att du fick en så trevlig familj, hahah ball med bönen för dig i kyrkan, typsikt amerikanare däremot ;) haha love it !

hoppas det fortsätter på samma sätt !! UPPDATERA :D !

själv är jag fett stolt över mig själv just nu, har varit uta och sprunit. på SOMMARLOVET: yes you heard right !

iofs laddade jag med kladdkaka innan och avslutade det med godis. men ändå. hahaha

dom flesta har redan börjat skolan idag.. så ska fika med Emma snart och gå igenom hur hennes första dag på sjölins va ! haha

sen hem till din kära syster (som btw jag verkligen märker hur mycker hon saknar dig ) och utvärdera hennes första dag på hulle ;) haha .

själv börjar jag då om en vecka. fett skönt att få en vecka att ladda innan. träffade några av mina kompisar igår, och deras kompis som ska börja i min klass ! sjukt go va hon , hahah lika chokladberoende som jag. typ samma klädstil. samma dåliga humor och jaa.. haha lite roligt någon sa något BARA vi två börajde skratta hahaha. känns bra ! , och några killar som går på grannskolan, inte för att jag kommer hänga så mycket där men ändå !

har shoppat sönder också.. tihi. en jätte snygg jeans jacka , min nya kärlek ! inte en sån där vanlig modell är det. och så nya skor , ny tunika. så ska jag köpa solpuder och smycken idag elelr imorgon elr nått ;)

men. iaf. jag Saknar dig jätte mycket. får tårar i ögenen när jag tittar på bilderna , även fast domgör mig glad så ÄR det ju DOm glada ansikterna jag saknar !

massa pussar och massa kramar. pantar hälsar !

<3!

2009-08-17 @ 13:11:55
Postat av: Lars Bern

Vad avis man blir på brorsdottern som varit i NY. Måste ta mig dit nästa gång det blir USA-resa. Annars låter USA sig likt med t.ex. maten, men det finns ju alternativ. Hoppas ni har gött väder. Snart börjar väl skolan? Ta chansen då och bjud på dig själv och lär känna så många du kan. Inte särskilt svårt för dig...

Kramar från mig, Sofia o Lina (som har en substitut-Caroline som fröken på dagis)

2009-08-17 @ 20:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0