mainstreambloggning, idag har jag...

Idag hade jag huset för mig själv. Barnen var hos deras farmor och Alicia och Dan jobbade. Så jag kunde sova hur länge jag ville, såklart ringer telefonen halv 10 så jag gick upp och svarade.. eller svarade och svarade, med min förskylning och morgonröst så blev det mer av ett knarrande försök till ett hello ? Sen satte jag mig i soffan för att kolla tv, som jag inte hade gjort sen jag kom hit, och Disney Channel gick igång, sen kunde jag inte förstå hur man bytte kanal så, ah just det, jag fick sitta och kolla tre avsnitt av Hannah Montana (y) Sen åt jag frukost, mjölk med flingor, det är det bästa nästan med deras mat här, att dom har fettfri mjölk ! Jag var ganska orolig för att dom bara skulle ha typ grädde och kalla det för mjölk så jag var glad när jag såg vad dom hade. Annars är det mest fet och sockermat i deras pantry. Det är dagens engelska ord, för det kunde jag inte innan, det betyder skafferi vet jag nu :) Till lunch gjorde jag mig en sallad med kyckling, mumsmums och sen mailade jag ett långt mail till ella, som jag saknar sådär BAOTAmycket ! Sen kom Dan hem och vi körde till hans mamma för att hämta barnen, vi åt och åkte hem. På vägen hem började det blixtra och det var nog dom vackraste blixtar jag nånsin sett, dom lyste upp hela himlen och fick typ en lite rödaktig färg nästan. 
Just nu känns det lite bättre med förskylningen så jag hoppas att jag nästan kommer vara helt återställd tills imån när vi ska in till Austin för utbytestudentmötet, jag längtar till att träffa några i min ålder :) en förskylning ska inte stoppa mig, det enda som gör ont just nu är ett myrbett på min fot. Dom har något som dom kallar fireants här som biter en och det bränns, men men jag är i USA och livet leker och ingenting kan egentligen sabba stämningen. 



Kommentarer
Postat av: Pappa-barn gänget

Hej Caroline!

Vi seglar fram i 6 knops fart sydost om Vinga! Alla är med utom du, vi saknar dig!

Sonya och Josefin kom just hem från Rimini, de tänker flytta dit. Ha det riktigt bra, ser fram mot att läsa bloggen under året.

Hälsningar från hela gänget!

2009-08-22 @ 12:20:52
Postat av: Lollo

Tycker att du sköter dina matvanor bra!

Krya på dig! <3

Miss you..

2009-08-22 @ 13:56:31
URL: http://serpentino.blogg.se/
Postat av: Sandra, Alexis och Tomas

Welcome to Texas! (100 miljarder fireants cant be wrong!!!)

Varje månad tar jag mej en sväng på tomten för att utrota deras bon...



Vi njuter av en skön lördag vid poolen.



Alexis och Sandra vill att du kommer och hälsar på vid tillfälle!!



Stora kramar,

-Sandra, Alexis och Tomas

2009-08-22 @ 22:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0